Sok pedagógus alkalmazza a kritikát a tanításban.
Azt hiszik, hogy a gyerekeket azzal ösztönzik a tanulásra, ha nagyon szigorúak és kritikusak velük. Pedig általában ettől a diákokban is meglévő belső gyermek nagyon rosszul érzi magát. Elmegy a kedvük a tanulástól, és attól, hogy megmutassák magukat.
Ha tanulni akarunk, be kell ismerni, hogy nem tudunk valamit, amitől alapvetően nagyon sebezhető helyzetbe kerülünk.
Ha ezzel a sebezhetőséggel visszaélnek, a belső gyermek bezárkózik. Nagyon sok emberben a kreativitást és a fogékonyságot a tanárok fojtották el, mert nem tudták, hogyan lehet ismereteket átadni kritizálás nélkül. Pedig a tanuláshoz ez nem feltétlenül szükséges. Most már, mint felnőttek, ismét kapcsolatot teremthetünk a bennünk lévő gyermekkel, akit valaha elbátortalanítottak, és szeretettel, törődéssel, pozitív hozzáállással segíthetjük a tanulásban.
Ha tanulni akarunk, be kell ismerni, hogy nem tudunk valamit, amitől alapvetően nagyon sebezhető helyzetbe kerülünk.
Ha ezzel a sebezhetőséggel visszaélnek, a belső gyermek bezárkózik. Nagyon sok emberben a kreativitást és a fogékonyságot a tanárok fojtották el, mert nem tudták, hogyan lehet ismereteket átadni kritizálás nélkül. Pedig a tanuláshoz ez nem feltétlenül szükséges. Most már, mint felnőttek, ismét kapcsolatot teremthetünk a bennünk lévő gyermekkel, akit valaha elbátortalanítottak, és szeretettel, törődéssel, pozitív hozzáállással segíthetjük a tanulásban.
v
Támogatom és bátorítom a bennem lévő kisgyermeket!
Shakti Gawain: Ébredés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése